Nastavni predmeti

Pjevanje - Vokalna tehnika



Mikrofon.hr svoj rad s polaznicima temelji na detaljnom i istraživačkom radu na vokalnoj tehnici. Bez obzira na žanrove i stilska usmjerenja svima je jednako važna početna faza upoznavanja pravilnog pjevačkog mehanizma.
Usprkos urođenom talentu i sposobnostima umjetničko pjevanje se mora trenirati jer ono stvara navike i reflekse koji ga kreiraju i usavršavaju. Iznimno je važno tehniku pjevanja postaviti da bude što objektivnija, jasnija, slikovita, da se lakše uči i kontrolira.
Pjevačke funkcije su ispravno disanje, koje je motorna snaga za proizvodnju glasa; grkljan, koji neposredno proizvodi zvuk; rezonator ili prostor, šupljine koje oblikuju ton proizveden u grkljanu; ljudska psiha i cijeli živčani sustav koji upravljaju unutarnjom harmonijom pjevača. Sve to realizira tehnika pjevanja koja uspijeva uskladiti te neizostavne funkcije u radu pjevačkog aparata, te čine savršeno organiziran pjevački mehanizam.

Višeglasno pjevanje - Mikrofon Ansamble



Rad Mikrofon Ansambla zasniva se na vježbanju višeglasja kroz aranžmane popularnih i suvremenih pjesama, treniranju slušanja drugih glasova, a samim time i vježbanju sluha.

Cilj višeglasja ima više dimenzija. Namijenjen je svakome tko želi pjevati višeglasne aranžmane, vježbati pjevanje pratećih vokala, trenirati sluh, nadograditi solo pjevanje s višeglasnim, te otkriti talent zajedničkog kreiranja glazbe. Uz to sve glazbeno sjediniti s drugim pjevačima i otkriti čaroliju emocije kroz pjevanje u ansamblu.

Nastava u studiju - Studijsko snimanje



Studijska nastava prvenstveno navikava pjevača na uvjete u studiju u kojem nema vanjskih smetnji, zvukova te je pjevač sam u zvučno izoliranoj prostoriji, a komunicira sa snimateljem putem mikrofona i slušalica. Mikrofon i slušalice su ujedno dva ključna elementa s kojima se pjevač mora upoznati. Pjevač će se naučiti izraziti što mu je potrebno da bi snimao uz što veći osjećaj sigurnosti, koliko mu instrumentalna podloga treba biti glasna, koliko glasno želi čuti vlastiti glas, da li želi efekte koje bi imao na live nastupu ili želi potpuno "suhu" snimku u kojoj je lakše prepoznati vlastite greške.
Snimanje započinje upjevavanjem ako je potrebno, pronalaženjem ugodne pozicije i visine mikrofona pjevača u prostoriji za snimanje. Potom namještamo omjere u slušalicama isprobavamo kako će pjevaču biti najlakše čuti snimku i svoj glas u slušalicama. Pjevač razvija vlastiti ritual snimanja, nekima je lakše snimati cijelu pjesmu, nekima je lakše dio po dio, nauče se kritično slušati sami sebe bez da ih obeshrabri manje uspješni dijelovi, obzirom da ih mogu ispraviti. Razvija dovoljnu dozu samokritičnosti kako bi pjevač napredovao i stekao samopouzdanje u vlastitu procjenu što se može popraviti. I na kraju pri dodavanju efekata na finalnu snimku uči što se sve može koristiti od efekata kako bi glas na snimci došao do punog izražaja.

Scenski izraz - Dramska radionica



Pjesma je zahtjevan izražajni oblik jer je u kratkom vremenskom razdoblju potrebno izraziti mnogo. Iskreno i izražajno prenošenje priče i emocije koje nosi pjesma nije jednostavan i lak zadatak. Kako u tome biti uspješan? To je pitanje na koje ćemo odgovarati, iznova i iznova.

Cijela mudrost se može svesti na nekoliko riječi: glas, tijelo, emocija. To su tri međuovisna dijela svake osobe, a njihovo kontroliranje i pravilno usklađivanje je ono što se uči.

Osvještavanje sebe ne može biti nešto namjerno – budući da je to radnja koja kreće iz podsvijesti – potrebno je svijest uposliti nečim drugim da bi podsvijest pokrenula svoju mašineriju. Poznavanje svih elemenata scenskog izraza potrebno je da bi izvođač bio kompletan.

Neki su spretniji u vokalnoj tehnici, neki dramaturški osvajaju. Sugestivna, iskrena i izražajna izvedba nam je cilj, a taj cilj je ponekad skriven jer kad svjesno pokušavamo doći do njega, sprečavaju nas navike i naučeni strahovi. Do ostvarenja njega dolazi se kombinacijom vježbi rada na tijelu te vježbi rada na mašti.

Za potpuno i predano izvođenje teksta pjesme potrebno je puno više od same vokalne tehnike. Ovisno o odabiru pjesme, prepoznavat ćemo na koje bismo sve načine mogli shvatiti tekst. Pjesmu ćemo „razlomiti“ na slike, misli, a ne samo na čiste stihove. Ustanovit ćemo kakvu atmosferu pjesma nosi, o čemu se radi u pjesmi, što želimo reći tom pjesmom. Otkrivanjem atmosfere pjesme, učit ćemo opuštati i slušati svoju maštu, drugim riječima, učit ćemo se igrati. Otkrivanjem emocije koju želimo prenijeti, učit ćemo raspoznavati i cijeniti sve emocije, čitavu paletu iz koje onda možemo birati onu koju želimo iznijeti.

Naučit ćemo nekoliko vježbi za osvještavanje vlastitog tijela i pozicije u prostoru. Opuštat ćemo se i uz kombinaciju disanja i „skeniranja“ tijela upoznati pobliže i intimnije sebe. Plesat ćemo bez koreografije, bez koraka, tražit ćemo pokret koji dolazi iznutra, pokret koji tijelo želi. Učit ćemo slušati svoje tijelo.

Svatko će za sebe probati naći pravi način za izvođenje pojedine pjesme i odgovoriti na pitanje što njome želi reći.

Ovakva radionica može poslužiti kao poligon za doticaj sa sobom. No ipak, onaj najintenzivniji rad dogodit će se unutar pojedinca u trenutku kada će on biti spreman na promjenu.

Ne postoje univerzalna, brza rješenja i ne postoji jednadžba primjenjiva na sve. Ovdje ćete dobiti nekoliko vježbi, alate s kojima ćete se kasnije sami morati služiti. Sustavan i dosljedan rad na sebi doprinosi cjelovitosti izvođača.

Svatko može, ukoliko to odluči, u svom tempu, u svom ritmu, u svom omjeru i svojom željom postati sretniji, mirniji, opušteniji – jednom riječju – jednostavniji.

Na sceni nam trebaju istina i sloboda, njima ćemo se voditi.

Završni cilj je, dakako, scenski uspješna izvedba pred publikom.

No, taj cilj nam je skriven. Pustimo neka se dogodi, a mi se igrajmo!